بیلبورد

ام بی ای نیوز: با گذر از خیابانهای شلوغ و اتوبانهای طولانی تهران به بررسی وضعیت تبلیغات محیطی اکران شده پرداختیم، بررسی صورت گرفته بر روی بیش از 1200 سازه تبلیغاتی اعم از بیلبورد، پل عابر پیاده، پل سواره رو، استرابورد و سی ال بی، نتایج جالبی را رقم زدند که در ادامه چکیده ای از آن را شرح خواهیم داد.

استفاده از تبلیغات محیطی در استراتژی تبلیغاتی بیش از 50 زمینه فعالیتی مختلف جا داشت، از شرکت های اینترنتی گرفته تا شرکت های ساختمانی، از مراکز تجاری گرفته تا رستورا ن ها و سالن های زیبایی همه بر روی سازه های تبلیغاتی تهران نقش بسته بودند.

پنج زمینه فعالیتی که بیشترین تعداد سازه های تبلیغات محیطی را داشته اند به ترتیب به این شرح می باشند:
1. تبلیغات فرهنگی)بیش از 95% از آنها مربوط به شهرداری تهران بوده است(
2. شرکتهای تامین اینترنت
3. مالی و بانکی
4. اپراتورها
5. محصولات غذایی و خوراکی

285 شرکت از تبلیغات محیطی به عنوان یکی از روش های تبلیغاتی خود بهره جسته بودند که در این میان "شهرداری تهران" بیشترین تعداد تابلو های اکران شده را داشت و موضوعات مختلف و مرتبط با نمایشگاههای شهرداری، تبریک اعیاد و مکان های گردشگری شهر تهران را به نمایش گذاشته بود. 
 شرکت از تبلیغات محیطی به عنوان یکی از روش های تبلیغاتی خود بهره جسته بودند که در این میان "شهرداری تهران" بیشترین تعداد تابلو های اکران شده را داشت و موضوعات مختلف و مرتبط با نمایشگاههای شهرداری، تبریک اعیاد و مکان های گردشگری شهر تهران را به نمایش گذاشته بود. 
15 بانک و موسسه مالی و اعتباری در این دوره حضور داشته و خدمات مختلف خود را تبلیغ کرده اند، بیشترین موضوع مالی- بانکی که در سطح شهر به نمایش در آمده بود مربوط به خدمات الکترونیک بانک ها و قرعه کشی حساب های قرض الحسنه بود.
رقابت اپراتورها در موضوع تغییر شماره ها و انتقال به سایر اپراتورها با حفظ شماره خود (ترابرد)، علاوه بر تلویزیون و سایر رسانه ها بر روی سازه های محیطی نیز ادامه داشت و ایرانسل و همراه اول رقابت نزدیکی باهم داشتند، البته ناگفته نماند که، رایتل هم با حضور بسیار کم رنگ خود، سهم کوچکی از تبلیغات اپراتورها را به خود اختصاص داده بود. 

 بانک و موسسه مالی و اعتباری در این دوره حضور داشته و خدمات مختلف خود را تبلیغ کرده اند، بیشترین موضوع مالی- بانکی که در سطح شهر به نمایش در آمده بود مربوط به خدمات الکترونیک بانک ها و قرعه کشی حساب های قرض الحسنه بود.
رقابت اپراتورها در موضوع تغییر شماره ها و انتقال به سایر اپراتورها با حفظ شماره خود (ترابرد)، علاوه بر تلویزیون و سایر رسانه ها بر روی سازه های محیطی نیز ادامه داشت و ایرانسل و همراه اول رقابت نزدیکی باهم داشتند، البته ناگفته نماند که، رایتل هم با حضور بسیار کم رنگ خود، سهم کوچکی از تبلیغات اپراتورها را به خود اختصاص داده بود. 

در این دوره تصاویر سوپر استارهایی مثل بهرام رادان (نوین چرم)، علی دایی (مجتمع تجاری الماس کریمخان)، سام درخشانی (کارما) بر روی تابلوهای تبلیغاتی به نمایش در آمده بودند. در برخی از تابلوها نیز به مناسبت چهلمین روز درگذشت زنده یاد داوود رشیدی، یادی از ایشان شده بود و روی تابلوها عبارت " آمدیم، دیدیم، رفتیم" نقش بسته بود. 

در این میان شرکت های خودرو، فرش و مواد شوینده-بهداشتی هم از رقابت تبلیغاتی جا نمانده و حجم قابل توجهی از تبلیغات را در رده های بعدی به خود اختصاص دادند.
معرفی خودروهای خارجی زیادی از جمله مدل هایی از رنو، هوندا، میتسوبیشیی، ام وی ام و ... توجه مخاطبین را به خود جلب می کردند، البته تبلیغات در زمینه خودرو به برندها ختم نمی شد و برخی از گالری های فروش خودرو نیز به تبلیغات خود پرداخته بودند.
مجتمع های اختصاصی فروش فرش مثل: شهر فرش و آقای فرش نیز با تاکید بر جشنواره های فروش ویژه خود، سعی در جذب مشتریان داشتند و آنها را به خرید با تخفیف تشویق می نمودند.

بیش از نیمی از حجم کمّی تبلیغات محیطی در شوینده ها، به "خمیر دندان" اختصاص پیدا کرده بود که موضوع اکثریت آنها سفیدی دندان بود و تبلیغات این محصول و کانسپ انتخابی آنها، بی ارتباط با موج لبخند سفید و هالیوودی این روزها به نظر نمی رسید.
در پایان نگاهی به تابلوهای خالی شهر میکنیم که هیچ بنر تبلیغاتی بر روی آنها نقش نبسته بود و همچنان چشم انتظار قرار داد با مشتریان خود هستند، این سازه ها 3% از کل سازه های تبلیغات محیطی تهران را شامل میشوند که با توجه به ارزش ریالی آنها، سهم کمی نیست!

با توجه به جریان تبلیغات محیطی در سطح شهر و حضور زمینه های فعالیتیه مختلف و برندهای متفاوت بر روی سازه ها، این سوالات به ذهن می رسند، که چرا در تهران با این پتانسیل تبلیغات محیطی بالا و جمعیت زیاد، هنوز تابلوهای خالی وجود دارند؟ و چرا شرکت ها نمی توانند مشتریان خود را متقاعد کنند تا از قدیمی ترین استراتژی تبلیغاتی جهت پیشبرد اهداف خود بهره جویند؟ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



تماس با 118 بیلبورد

بیلبورد
وبسایت اصلی شرکت: SONIZ.CO
بیلبورد
دفتر مرکزی: 021-22050118
بیلبورد
دفتر پشتیبانی: 021-56 21 56 21
بیلبورد
مسئول رزرو : 09190 110109
بیلبورد
ایمیل: info[at]118billboard.ir
بیلبورد
دفتر مرکزی: تهران . پاسداران . نگارستان 4 . پلاک 28 . واحد 9